Zhubněte díky jízdě na kole

Chcete zatočit s nadváhou a přemýšlíte, jak na to? Vyzkoušejte jízdu na kole. Cyklistika má velké množství výhod a mezi hlavní patří to, že nezatěžujete nemocné klouby a můžete se na cyklistiku vrhnout také s nadváhou. Nepodceňte však výběr vhodného kola.

Zhubněte díky jízdě na kole

Jak začít

Prvním krokem je rozhodně pořízení vhodného kola. Vyberte takové kolo, které se vám bude nejen líbit, ale hlavně se vám na něm bude dobře jezdit. Můžete zvolit horské kolo, které se hodí například pro výlety do přírody, trekové kolo, díky kterému vyjedete i nerovný terén nebo si pořiďte silniční kolo, které je ideální například na jízdu městem nebo pokud dojíždíte do práce.

 

Hubnete i na elektrokole

Pokud chcete hubnout a vyrýsovat postavu, tak se nemusíte bát ani jízdy na elektrokole. Zapomeňte na mýtus, že elektrokolo udělá všechnu práci za vás. Jeho velkou výhodou je, že vám pomůže při větších kopcích nebo pokud si chcete chvíli odpočinout, ale rozhodně můžete na elektrokole sportovat stejně, jako na jiném kole.

 

Investice se vyplatí

Při koupi kola se ptejte na jeho celkové vybavení, nosnost a do kola rozhodně investujte. Tato investice se vám velmi rychle vrátí, v podobě kondice, zdraví a zlepšení životního stylu. Cyklistika patří mezi vytrvalostní sporty, začněte ji tedy praktikovat pravidelně a začněte pomalu a přidávejte zátěž, náročnější terén a nakonec můžete na kole jezdit i denně.

 

Výhody cyklistiky

Mezi velké výhody jízdy na kole patří úspora peněz za benzin nebo naftu, jízdní kolo, ať už elektrokolo nebo silniční kolo zaparkujete téměř kdekoliv, například i na chodbě, na balkóně nebo ve větší předsíni. Stejně tak kolo můžete pohodlně zaparkovat v práci nebo ve městě a nemusíte zbytečně řešit obsazená místa nebo placená parkoviště.

 

Jak na kole hubnout

Aby vám nenarostly svaly na nohou a zbytek těla zůstal neposílen, tak k jízdě na kole zařaďte klidně posilování anebo plavání. Jízda na kole je skvělá pro shazování přebytečných kilogramů a tuků. Této aerobní aktivitě byste se měli věnovat ideálně 20 a více minut. Udržujte si také stálou tepovou frekvenci, která by měla být zhruba okolo 120 tepů za minutu.

 

Jak jezdit správně

Na otázku správné jízdy je jednoduchý test. Ať už jedete na silničním, horském nebo elektrokole, tak přitom zkuste mluvit. Pokud dokážete mluvit tak, abyste se nezadýchali a nemluvili přerývaně, tak je vaše jízda ideální a spalujete kalorie.

Jak často jezdit

Zpočátku začněte s jízdou na kole obden, postupně přidávejte a jezděte dvakrát až třikrát týdně, zhruba 60 minut. Pokud na kole potřebujete jezdit do práce a jezdíte denně, tak je vhodné elektrokolo, díky kterému můžete chvíli nohám ulevit a část cesty využít právě výhod elektrokola.

Ať už si tedy vyberete silniční, horské, trekové nebo elektrokolo, v každém případě děláte něco pro sebe a své zdraví. Sport vás bude bavit, přinášet vám dobrou náladu a velmi rychle se zbavíte stresu a napětí.




Zanechte komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.