Zdravotní pojišťovny podporují klienty ve zdravém životním stylu

Epidemie 3. tisíciletí, jak bývá obezita často nazývána, se za posledních několik let stala reálnou hrozbou pro každého z nás. Kromě genetických předpokladů s ní totiž více a více souvisí i zhoršující se návyky obyvatel. Není to však jen obezita, čeho bychom se měli bát. Nekvalitní způsob života s minimem pohybu a nevyváženou stravou vede hned k několika závažným onemocněním. Nutnost pečovat o své tělo si uvědomují i zdravotní pojišťovny.

Zdravotní pojišťovny podporují klienty ve zdravém životním stylu

Výmluv, proč nesportovat, může být hned několik. Pro některé lidi hraje zásadní roli nedostatek času či pohodlnost, pro některé zase finance, které mnohdy nestačí na pokrytí základních potřeb k provozování sportu. Omezený rozpočet je však nejčastější překážkou i pro ty, kteří by se chtěli stravovat lépe, ale nemají na to prostředky. Byť se tyto důvody zdají být přitažené za vlasy, většina obyvatel v nich opravdu spatřuje zásadní problém.

Ne nadarmo se však říká, že všechno jde, když se chce. Stačí si pouze ujasnit priority. Pohyb nemusí být vždy ve znamení finančně náročných sportů a pestrý jídelníček zase automaticky neznamená každodenní návštěvu specializovaných obchodů se zdravou stravou. Kromě toho nejedna pojišťovna každoročně nabízí jednorázové příspěvky nebo slevy na návštěvy fitness center nebo možnost zvýhodněných nákupů v e-shopech a prodejnách nabízejících doplňky stravy.

Přínosné poradenství v otázkách zdravého životního stylu například najdete i na webových stránkách projektu Zdraví jako vášeň, který je nedocenitelným pomocníkem nejen klientů Zdravotní pojišťovny ministerstva vnitra České republiky. Naleznete tam účinné tipy, jak správně cvičit v konkrétních situacích, či nespočet motivačních soutěží nebádajících k aktivnímu odpočinku. Hlavní tváří ZP MV ČR je mimo jiné i přední český výživový poradce Petr Havlíček, který se každoročně podílí na realizaci projektu Změním se. Svými úspěchy bourá veškeré předsudky a především ukazuje, že za pomoci pevné vůle, motivace a znalostí se mohou dít zázraky.

Přestože některé části tohoto projektu jsou určeny pouze pro pojištěnce Zdravotní pojišťovny ministerstva vnitra České republiky, ti z nás, kteří jsou stále klienty jiné pojišťovny, nemusí zoufat. Letošní novinkou je možnost přechodu k jiné pojišťovně ve dvou přestupních termínech, ten první je od 1. ledna do 31. března, klientem nové zdravotní pojišťovny se tak stanete od 1. července. Uskutečníte-li změnu až ve druhém termínu,  od 1. července do 30. září, klientem nové pojišťovny se stanete od 1. ledna následujícího roku. Samotné provedení změny je administrativně jednoduché. Stačí pouze v přestupním období vyplnit příslušný formulář, dostupný ve většině případů online, a veškerou potřebnou administraci vyřídí nová pojišťovna za vás.




Zanechte komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.