Máte také office syndrom?

Propojujeme fyzioterapii s efektivním tréninkem Moderní technologie nám v mnohém usnadňují život, mimo jiné i ten pracovní. Většina z nás tráví velkou část pracovního dne usazena před monitorem počítače, odkud vyřizuje všechny své pracovní povinnosti. V Česku má sedavé zaměstnání přes 70 % lidí a není náhoda, že většina z nich trpí bolestmi zad. Daní za naše pohodlí je také zvýšené riziko některých vážných onemocnění, např. nadváha, osteoporóza a srdečně cévní choroby.

Máte také office syndrom?

Bolesti páteře a hlavy ze sedavého zaměstnání

Nejčastější příčinou bolesti zad jsou nesprávné návyky životního stylu a špatné držení těla. Týká se to až tří čtvrtin všech případů. Zpozornět by měli především ti, kdo mají sedavé povolání a většinu pracovního dne tráví sezením na kancelářské židli před obrazovkou počítače. Hrbením se v nepřirozené pozici se dlouhodobě namáhá páteř a vznikají tak vleklé a někdy i chronické bolesti. Pokud sedíte shrbeni nad pracovním stolem, páteř a meziobratlové ploténky jsou zatěžovány na 270 %. Nejúčinnější prevencí je každodenní pohyb, ideálně 3x týdně hodina. Avšak najít si čas na zařazení pohybu do denního harmonogramu právě bývá pro pracovně vytížené jedince velkým problémem. Když už se přimějí k návštěvě posilovny, mnohdy si ještě nevhodnou skladbou cviků a neúměrnou zátěží problém prohloubí.

 

Kde vám poradí?

K prevenci i řešení bolestí zad je potřeba optimální kombinace pohybu, fyzioterapie a výživy. To vše nabízí sportovně zdravotní centrum TEIT FITLAB v Praze 4, které kombinuje péči o zdraví a sport a přistupuje ke svým klientům zcela individuálně. Odstraňování vad držení těla a nesprávné pohybové stereotypy jsou základním pilířem odborných tréninků. V TEIT učí provádět přirozené lidské pohyby co nejefektivněji a učí klienty, jak si při zvyšování své kondice neubližovat.

Fyzioterapeutické metody zde propojují s moderními tréninkovými programy, skupinovými i individuálními a pokud je zájem, poradí i s výživou. Ta je často opomíjena a přitom nemalou měrou ovlivňuje výkon každého z nás.

 

S pohybovou pasivitou stoupá riziko zdravotních problémů

Některé zahraniční studie opakovaně prokázaly spojitost mezi nadměrným sezením a větším rizikem předčasného úmrtí, a to dokonce i po vyloučení tradičních faktorů jako kouření, vysoký krevní tlak, vysoká hladina cholesterolu či nesprávná výživa. Zpozornět by tedy měli hlavně ti, kteří z pracovních důvodů tráví mnoho hodin denně u počítače a k tomu ve volném čase rádi vysedávají u televize nebo ho tráví pasivním odpočinkem na pohovce. Dopad pravidelného dlouhodobého sezení na naše zdraví je nesporný. Vede k pomalejšímu spalování tuku, snižuje hustotu kostní tkáně, negativně ovlivňuje hladinu krevního cukru a cholesterolu a zužuje průměr cév, čímž zvyšuje krevní tlak a tím i riziko vzniku nemocí srdce a zhoršuje kvalitu spánku. Pravidelně cvičící lidé mají z dlouhodobějšího hlediska svěžejší paměť, jsou psychicky odolnější, kreativnější a dokážou rychleji reagovat.

 

Jak se nám usíná, jak se nám vstává?

Každý zná pocit po ránu, když se špatně vyspí, probudí se s bolestí zad, je unavený a celý den pak nestojí za nic. Když se ale zadaří, jsme plni energie, stihneme spoustu věcí a máme dobrou náladu. Nejen dostatek spánku, ale především kvalitní postel je pro zdravý spánek zásadní. Pokud se máte rádi, zamyslete se na čem a kde spíte a zvažte, zda by nebylo dobré se odměnit kvalitnějším vybavením. Pořádná matrace do postele je jedna z položek, na které se nevyplatí šetřit. Bez nadsázky je ve hře vaše zdraví a to máte jen jedno.




Zanechte komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.