Léto je obdobím, kdy jezdíme mnohem více na výlety a dovolené. Proto bychom se měli snažit mít své auto v naprostém pořádku, aby jelo tak, jak má.
Táhnutí ke straně vadí
Když nám praskne pneumatika nebo se rozsvítí kontrolka motoru, většinou s návštěvou servisu moc neváháme. Když se ale jakákoli chyba projevuje jen občas a zas tak moc nás při řízení neobtěžuje, odkládáme opravu a řešení na neurčito. To bývá i případ špatné geometrie kol. Každý své auto zná, takže dokáže definovat jeho případné problémy. Kolikrát jste od někoho slyšeli, že jeho auto táhne ke straně? Právě to, že auto táhne ke straně při jízdě na rovné silnici, by nás mělo upozornit na problém. Většinou za to nemůže výběr pneumatik nebo špatně natočený volant, ale špatná geometrie. Na první pohled to vypadá nevinně, vždyť to jen malinko táhne a stačí pevněji uchopit volant a problém je vyřešený, opak je ale pravdou.
Neodkládejte řešení
Geometrie kol auta určuje postavení kol vůči silnici a pokud je seřízená špatně, vznikají problémy. Auto při řízení táhne k jedné straně nebo se po projetí zatáčkou volant nevrací do správné středové polohy. U jiné závady bychom rychle hledali otevírací dobu a ceník pneuservisu, u geometrie ale míváme na odstranění závady dost času. Špatně seřízená kola ale nepůsobí jen táhnutí auta, také mohou za nerovnoměrné sjíždění pneumatik nebo jen jejich části. Zvenku se nám tak zdá, že pneumatiky máme ve skvělém stavu a s hlubokým vzorkem, z vnitřní strany už ale může vzorek úplně chybět. Pak stačí prudký déšť, sníh nebo mokrá silnice a naše jízda přestává být bezpečnou nejen pro nás, ale i ostatní účastníky silničního provozu. Sjeté gumy totiž nedokážou fungovat tak, jak by měly a kloužou, čímž se zvyšuje riziko smyku a nehody.
Správné seřízení geometrie je dobré kontrolovat minimálně při každé výměně pneumatik, a také pokaždé, když narazíte do nějaké překážky, obrubníku nebo rychle projedete výmol. To vše může s geometrií hnout.