Středa, 18 června, 2025
No Result
View All Result
EWITA
  • ÚVOD
  • Krása & móda
  • Zdraví & životní styl
  • Bydlení & zahrada
  • Děti
  • Volný čas
    • Cestování
    • Sport
    • Mazlíčci
    • E-shopy
  • Naše tipy
  • ÚVOD
  • Krása & móda
  • Zdraví & životní styl
  • Bydlení & zahrada
  • Děti
  • Volný čas
    • Cestování
    • Sport
    • Mazlíčci
    • E-shopy
  • Naše tipy
No Result
View All Result
EWITA
No Result
View All Result

Obchody musí umět správně prezentovat zboží

Obchody musí umět správně prezentovat zboží

Cílem každého obchodu by mělo nejen nabídnout široký sortiment produktů, ale také to, jak je co nejefektivněji prodat. Jakým způsobem bude obchod dané zboží vystavovat v prodejních regálech nebo na prodejní ploše, hraje velkou roli pro následné chování zákazníků.

Marketing využívá mnohé nástroje a jedním z pojmů, který využívá je „face monitoring“, který se právě zabývá sledováním podílu vystavených produktů na prodejnách. A jeho hlavní myšlenkou je co nejvhodněji seřadit veškeré zboží tak, aby vliv umístění zboží na jeho prodejnost byl co nejúčinnější.

Obchodníci se snaží občas nabízet příliš mnoho produktů, ale paradoxně tím mohou potenciální zákazníky spíše odradit, protože se v dané nabídce třeba neorientují a je pro ně těží najít to, co hledají. Je třeba vychytat tu správnou proporci. Méně vystavených modelů, znamená lepší schopnost komunikace obrazu zboží, která snižuje personální náklady. Naopak nedostatek zboží zákazníky může taktéž odradit.

Už jste četli ?

Nechte se oslnit výsledky IPL epilátoru Braun Skin i-expert – hladká pokožka bez chloupků až na 2 roky!

Nechte se oslnit výsledky IPL epilátoru Braun Skin i-expert – hladká pokožka bez chloupků až na 2 roky!

8. 5. 2025
Seboroická dermatitida jako tichý nepřítel sebevědomí, co dělat pro zlepšení postižené pleti?

Seboroická dermatitida jako tichý nepřítel sebevědomí, co dělat pro zlepšení postižené pleti?

5. 5. 2025

Dalším problémem nebo i prohřeškem, se kterým se v některých obchodech setkáme je i nedostatečné osvětlení, chaoticky uspořádané zboží nebo i použití tvrdých materiálů regálů či podlah, které pak škodí akustice.

Regály do obchodů a jejich správné využití a rozmístění

V obchodech lze využít různé typy prezentace zboží počínaje klasickými regály, stojany nebo i drátěnými hrabacími koši podle toho, o jaký obchod se bude jednat a jaký sortiment zboží bude nabízet.

V zásadě lze hovořit o 3 základních typech prodejních regálů podle využití:

  • Gondolové regály jsou oboustranné. Nejčastěji stojí uprostřed prodejny. Výhodný je oboustranný samostatně stojící regál s perforovanou stěnou, na kterou můžete snadno zavěsit nejrůznější příslušenství, jako jsou police nebo háčky. Libovolně lze regál doplníte tak, aby co nejlépe vyhovoval různorodosti zboží a sortimentu.
  • Rámové regály jsou vhodné pro obchody s širokým sortimentem, třeba supermarkety.
  • Přístěnné regály jsou univerzální. Stojí přichycené ke zdi a hodí se do prodejen všech velikostí.

Mezi nejčastěji používané se řadí regály do obchodů s potravinami, na které je samozřejmě kladen největší nárok. Jelikož jsou regály ve styku s potravinami, je třeba dbát na jejich čistotu zejména kvůli hygienickým předpisům.

Jak správně umístit zboží na regál kvůli zvýšení prodeje

Obecně by rozmístění výrobků po prodejně mělo být upraveno tak, aby zákazník během svého nákupu prošel pokud možno nejdelší trasu, aby tak při dodržení důslednosti a přehlednosti prodejny viděl co největší počet výrobků.

Nejčastěji využívaným způsobem je umístění zboží podobného druhu vedle sebe nebo poblíž, a hlavně umístit nejdražší zboží do výše očí! Jedná se o nejžádanější zboží z hlediska obchodníka, potřebuje jej co nejrychleji a co nejvýhodněji prodat. Proto se obvykle levnější druhy zboží umísťují do spodních pater regálů. Je to strategické proto, že prodejci předpokládají, že se nakupující nebudou chtít namáhat s hledáním zboží z hůře přístupných částí regálů či stojanů. Proto se umisťují levnější alternativy buď velmi vysoko anebo téměř u země.

Další tipy a triky prodejců na zvýšení prodeje

Podle průzkumů se většina nákupních rozhodnutí ve všech kategoriích odehrává až na prodejní ploše. Umístění produktů na prodejnách je z velké části ovlivněno dodavatelem podle obchodních podmínek, dodatečnými finančními podmínkami je obchod nucen umístit výrobky podle požadavků. Nicméně i přesto si následně každý obchod sám určuje, jakým způsobem vhodně zvýší efektivnost prodeje a jak podpoří nákupní aktivitu zákazníka.

  • Prodej zboží u pokladny: je jisté, že šikovně umístěné zboží tam, kde se zákazník zdržuje, tedy při čekání u pokladny, podporuje impulzní nákup drobného zboží. Zde je poslední možnost oslovit nakupujícího nabídkou výrobků. V potravinových obchodech se jedná o žvýkačky či cukrovinky, v hobbymarketech zase například o tužkové baterie, hadříky, sirky či dezinfekční prostředky. Nejvýhodnější je sem umístit drobné levné zboží do zhruba 20 korun.

 

  • Označení regálu pomocí poutače nebo reklamního prezentačního stojanu. To rozhodně zvýší pozornost zákazníka procházejícího kolem. Další pobídkou k nákupu může být dodatkové umístění některých produktů pomocí zvláštních stojanů, například s proutěnými koši, které umožňují poutavou prezentaci daného druhu zboží.

 

  • Vhodné rozmístění zboží na ploše obchodu sehrává také podstatnou roli ve strategii nákupu a prodeje. Přímo u vchodu se umisťují ta největší lákadla. Jedná se o druh zboží ve slevě nebo pod cenou z důvodu nalákání zákazníka, který třeba stojí ještě před vchodem do prodejny. Naopak zboží, které je nakupováno nejčastěji – což je v případě potravin například pečivo, mléko nebo nápoje, je rozprostřeno přes celou nákupní plochu a většinou co nejdále od vchodu. Zboží je takto umístěno zejména proto, aby zákazníci při procházení obchodu z jednoho konce na druhý přihodili další zboží do nákupního košíku.

 

  • Zboží, kterému se blíží doba spotřeby, patří dopředu: podle zásad face monitoringu se i srovnání zboží v regálu se řídí určitým řádem, který platí hlavně u potravin s krátkou dobou spotřeby, jako jsou zejména jogurty, kdy se doplňované zboží dává zásadně na konec regálu. Proto je tedy spotřebiteli přímo nabízen nejméně čerstvý kus.

 

  • Občasné změny rozmístění jednotlivého zboží: zavedené rozmístění se také čas od času mění, a to z toho důvodu, aby zákazník při hledání potřebného zboží přihodil do košíku i něco navíc.

 

  • Je dobré, když obchodní řetězec disponuje nabídkou několika velikostí nákupních košíků. Ovšem přeci jen z hlediska strategie se vyplatí velké nákupní vozíky. Zajišťují totiž zákazníkovi větší komfort při nakupování zboží, ale tím, že bývají hluboké, podněcují nakupujícího k větším nákupům.

 

Nakonec se v obchodech využívají nečekané dodatkové formy prezentace

Jedná se například o drátěné hrabací koše. Samozřejmě krásně vyrovnané produkty v kovových policích působí úhledněji, nicméně výhodou hrabacích košů je, že si zákazník může danou věc lépe prohlédnout, okamžitě vzít do ruky! Jsou proto velmi oblíbené. Drátěný koš snadno a viditelně vystaví zboží, jako jsou míče, klobouky, sportovní potřeby a spousty dalších produktů v akci!

Související Články

Nechte se oslnit výsledky IPL epilátoru Braun Skin i-expert – hladká pokožka bez chloupků až na 2 roky!
Naše tipy

Nechte se oslnit výsledky IPL epilátoru Braun Skin i-expert – hladká pokožka bez chloupků až na 2 roky!

8. 5. 2025
Seboroická dermatitida jako tichý nepřítel sebevědomí, co dělat pro zlepšení postižené pleti?
Naše tipy

Seboroická dermatitida jako tichý nepřítel sebevědomí, co dělat pro zlepšení postižené pleti?

5. 5. 2025
Jak si užít rodinnou dovolenou v Česku bez stresu
Naše tipy

Jak si užít rodinnou dovolenou v Česku bez stresu

2. 4. 2025
Provoňte váš domov díky kvalitním vonným svíčkám
Naše tipy

Provoňte váš domov díky kvalitním vonným svíčkám

22. 3. 2025
Jaký kolagen je nejlepší pro vaši pleť?
Naše tipy

Jaký kolagen je nejlepší pro vaši pleť?

20. 3. 2025
Prostěradla – základ komfortního spánku a dokonalé ložnice
Naše tipy

Prostěradla – základ komfortního spánku a dokonalé ložnice

3. 3. 2025
Další článek
Thajské masáže pro dokonalou relaxaci

Thajské masáže pro dokonalou relaxaci

POPULÁRNÍ

Pískání v uších po koncertu: Jak ho zastavit?

Pískání v uších po koncertu: Jak ho zastavit?

27. 1. 2023
Vybíráte byt v Ostravě? Tyto lokality stojí za to

Vybíráte byt v Ostravě? Tyto lokality stojí za to

13. 10. 2021

Erytritol – jaké má vlastnosti a je zdravý?

28. 10. 2023

Nateklé mandle mohou být signálem vážné nemoci

21. 5. 2014

Kuna lesní jako domácí mazlíček

29. 4. 2015

VÝBĚR REDAKCE

Kosmetika společnosti IREL přináší sílu přírody v několika podobách

2. 9. 2013

Gadgets: Vychytávky a dárky, které vás dostanou!

29. 7. 2015
Začněte si sex užívat!

Začněte si sex užívat!

27. 1. 2016

Spěte jako v bavlnce

27. 3. 2023

DOPORUČUJEME

Máte rádi moderní bydlení? Inspirujte se na BYDLENÍ PLUS!

REDMIX lifestylový magazín

Magazín pro ženy WOMER

Hledáte vhodný sprchový kout? Na CZkoupelna.cz si vybere každý!

S přebytečnou vlhkostí si hravě poradí odvlhčovač a čistička vzduchu 2v1.

Dámská peněženka guess patří mezi oblíbené kousky z naší nabídky. Přesvědčte se sami.

Michael kors kabelky jsou jedny z nejžádanějších kabelek u nás. Vyberte si tu svou!

Žijte zdravě s Nutri-vyziva.cz. Objevte svět zdravé výživy a chutných receptů.

Oživte váš příbytek a pořiďte si vkusné a módní koberce od Habitat-cz.cz.

Prenájom chaty a chalupy, ubytovanie, dovolenka v ČR a SK

Chaty a chalupy na SILVESTR | Pronájem roubené chalupy Český ráj

Nabízíme kvalitní svítidla designových i klasických tvarů.

Nadměrné velikosti

Moderní ženy nosí stylové kontaktní čočky od Vašečočky.cz

www.benexia.cz

Hledáte partnera pro život? Najděte jej na seznamce EliteDate.cz

Interiérové kliky na dveře pro Vaše dveře. Nakupte kliky u profesionálů!

Čtení na každý den PLUS7

Najít v kategoriích

  • Bydlení & zahrada (1 160)
  • Cestování (192)
  • Děti (381)
  • E-shopy (638)
  • Krása & móda (1 288)
  • Mazlíčci (96)
  • Naše tipy (2 062)
  • Sport (115)
  • Volný čas (760)
  • Zdraví & životní styl (980)

K-MEDIA

Tel.: +420 731 250 731
Tel.: +420 737 626 919
Email: info@k-media.cz

  • Krása & móda
Bílá dámská halenka – základ, který by neměl chybět v žádném šatníku
Krása & móda

Bílá dámská halenka – základ, který by neměl chybět v žádném šatníku

od vk
16. 6. 2025
0

Existují módní kousky, které jsou základem každého dobře sestaveného outfitu – a bílá halenka je jedním z nich. Její jednoduchost...

Číst více
  • Bydlení & zahrada
Domácí lékárnička: Co by v ní nemělo nikdy chybět a kam ji bezpečně uložit před nenechavýma dětskýma ručičkama
Bydlení & zahrada

Domácí lékárnička: Co by v ní nemělo nikdy chybět a kam ji bezpečně uložit před nenechavýma dětskýma ručičkama

od vk
6. 5. 2025
0

Každý rodič ví, že dětská zvědavost nezná hranic. Stačí se otočit a malý objevitel už šmejdí po poličkách, v šuplících...

Číst více
  • Naše tipy
Nechte se oslnit výsledky IPL epilátoru Braun Skin i-expert – hladká pokožka bez chloupků až na 2 roky!
Naše tipy

Nechte se oslnit výsledky IPL epilátoru Braun Skin i-expert – hladká pokožka bez chloupků až na 2 roky!

od vk
8. 5. 2025
0

IPL epilace už dávno není záležitostí kosmetických salonů. S domácím IPL epilátorem Braun Skin i-expert je její provedení jednoduché i...

Číst více

No Result
View All Result
  • ÚVOD
  • Krása & móda
  • Zdraví & životní styl
  • Bydlení & zahrada
  • Děti
  • Volný čas
    • Cestování
    • Sport
    • Mazlíčci
    • E-shopy
  • Naše tipy