Nevýhodný prodej pod tržní hodnotou je rizikem prodeje nemovitosti na vlastní pěst

Zprvu se to může zdát banální. Zájem o byty je velký, najít tedy vhodného zájemce o koupi vaší nemovitosti by mělo být snadné. S prodejem je ale spojena řada rizik. Nikdo nechce byt či dům měsíce vystavovat na realitních serverech bez odezvy, ztrácet čas komunikací s nerozhodnými zájemci nebo čekat, až si kupující vyřeší hypotéku. Jak se důkladně připravit na prodej?

Nevýhodný prodej pod tržní hodnotou je rizikem prodeje nemovitosti na vlastní pěst

Rychlý prodej nemovitosti bez komplikací a prodlev je snem každého prodávajícího. Existují způsoby, jak nemovitost prodat rychle a efektivně tak, aby nápis „Na prodej“ časem nepřikryly pavučiny.

„Prodej nemovitosti je velkým krokem. Pečlivě si proto rozmyslete svůj postup a zvažte i aktuální stav trhu s nemovitostmi. Jsou ceny aktuálně vysoko, nebo je trh spíše v poklesu a bylo by lepší počkat, než ceny půjdou nahoru? Samozřejmě záleží i na jiných důvodech, které vás mohou vést k prodeji. Dejte si proto dostatečný čas na rozmyšlenou,“ radí Jakub Kindl, manažer rodinné realitní kanceláře Domov, která se specializuje na oblast Prahy a Berounska a na trhu působí více než 20 let. Už jste naplno rozhodnutí pro prodej? Nezbývá nic jiného, než sebe i nemovitost připravit.

 

Svěřte prodej do rukou jednoho experta

Vybírejte si renomované realitní experty s dlouhou tradicí na trhu a bohatým know-how, za které více než masivní reklama mluví pozitivní zkušenosti spokojených klientů. Odborníci také doporučují vsadit na exkluzivitu jednoho realitního partnera. „Častou chybou prodávajících bývá fakt, že se v rámci urychlení prodeje rozhodnou kontaktovat více realitních makléřů. Tím ovšem vzniká chaos a na inzertních portálech se objevuje několik velmi podobných inzerátů, což nevypadá věrohodně. Lepší variantou je svěřit prodej nemovitosti do výhradního zastoupení jedné kanceláři či makléři. V praxi mají totiž realitní kanceláře a samotní makléři vlastní portfolia klientů, kteří hledají nemovitost ke koupi. Nejdříve váš byt či dům nabídnou svým klientům a potom následuje vytváření profesionální prezentace a vkládání nabídky na inzertní servery,“ osvětluje princip Kindl.

Realitní kancelář Domov se specializuje na oblast Prahy a Berounska. Znalost dané lokality je obecně více než žádoucí. Jen místní realitní makléř dokáže potenciálním zájemcům o nemovitost odhalit veškerá negativa či pozitiva konkrétního místa, a lze tak vycházet z reálných zkušeností.

 

Home staging aneb estetika prodává

U mnoha zájemců hraje důležitou roli hraje to, zda si v inzerovaném bytě dokážou představit svůj vysněný domov. Uklizený, navoněný a přívětivě řešený interiér zaujme každého spíše než holobyt. Realitní společnosti už dnes nabízejí tzv. home staging, doplňkovou službu, která pomůže prodávanou realitu zatraktivnit. Povolaní interiéroví designéři dokážu i během jediného dne změnit dané prostory k nepoznání. To vše pomocí dostupných prostředků, jako jsou doplňky, obrazy, vonné svíčky a dekorace. Každý, kdo přijde na prohlídku, si tak bude připadat jako doma.




Zanechte komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.