Zapojte všechny do týmu
Abyste dosáhli špičkové úrovně spolupráce, je důležité efektivně zapojit do týmu všechny členy včetně vzdálených pracovníků. Nejenže získáte více názorů na věc, motivujete zaměstnance, ale také pozitivně ovlivňujete celkovou kulturu firmy. „Pokud jde o ty, kteří se fyzicky nemohou zúčastnit důležitých týmových setkání, je vhodné, aby byli přítomni prostřednictvím videa. Všichni zaměstnanci tedy musí být zapojeni do firemního technologického ekosystému. Dobrá integrace týmu vede k plynulé komunikaci a lepší spolupráci i pozitivním vztahům s kolegy a zákazníky,“ doporučuje Andrej Hronec, zástupce Lifesize pro Českou republiku.
Buďte proaktivní
Pokud je organizace proaktivní, získává konkurenční výhodu. Problémy, které nastávají, je lepší řešit, než organizaci zasáhnou. Příkladem tradičních reaktivních forem komunikace je email a chat, zatímco připojení přes video je naopak dobrým příkladem aktivní formy komunikace. Při videokonferenci totiž můžete rychleji reagovat na novou situaci a předejdete tak chybám, které by mohly nastat.
Proaktivita ale nespočívá nutně jen v jednání zaměstnanců. Vysoce efektivní a proaktivní může být i komunikační platforma. Správcovská konzole Lifesize například proaktivně monitoruje pracovní prostředí a upozorňuje na problémy, jako jsou odpojené kabely nebo problémy s připojením k síti, abyste mohli vyřešit problémy před tím, než ovlivní komunikaci týmu. Osvojení proaktivního jednání vyžaduje čas a praxi, ale výhody jsou nesporné.
Buďte kreativní
Kreativita je jádrem podnikové inovace a inovace jsou motorem růstu. Zvyšuje zvědavost a motivaci, které aktivně pohánějí chuť zkoušet nové věci, ale také otevírá mysl, aby prozkoumala nové cesty a způsoby řešení. Taková otevřenost usnadňuje týmovou spolupráci a vytváří efektivnější pracovní vztahy. „Stačí, když vyberete správné nástroje a povzbudíte zaměstnance, aby tyto nástroje používali bez přísných omezení. Týmy pak najdou nové způsoby, jak spolupracovat chytřeji, rychleji a jednodušeji,“ doporučuje Andrej Hronec.
Efektivní správa času
Podle nedávné studie Harvardovy univerzity 92 % zaměstnanců nedokázalo dosáhnout svých dlouhodobých cílů z důvodu nedostatku času. Čas se ale dá ušetřit. Jednoduchým tipem je pravidelné setkávání se pomocí videokonference s plánováním schůzek v synchronizovaných kalendářích všech zaměstnanců. Pravidelným setkáváním se tváří v tvář přes videokonferenci dosáhnete zvýšené efektivity, zapojení zaměstnanců a jejich motivace. Ve skutečnosti je dle zjištění Lifesize setkání tváří v tvář stejně efektivní jako 34 výměn zpráv v emailu.
Budujte schopnost přizpůsobit se a vyvíjet
Přijetí změn je pro každou organizaci obtížné. Je to ale jedna z nejdůležitějších věcí, kterou musí firma zvládnout, aby přežila a rostla, protože jinak ustrne a zanikne. Abyste se mohli dobře přizpůsobit, je důležité sledovat aktuální firemní data a informace i průzkumy ze segmentu vašeho podnikání. Ty totiž ukazují, jak se trh vyvíjí a jak členové týmu a zákazníci reagují na nový produkt nebo kampaň. V případě problému je pak třeba včas a flexibilně reagovat. Do firemních systémů pak je vhodné zavádět takové technologie, které se samy aktualizují na nové podmínky. Jedině tak může firma progresivně fungovat.