5 tipů, jak zatočit s přebytečnými vánočními kily

5 tipů, jak zatočit s přebytečnými vánočními kily

Vánoční večírky, setkávání s rodinou a přáteli, oslavy, chutné cukroví u vánočních pohádek. To je jen malý výčet lákadel, která zažíváme o vánočních svátcích. Postavíme-li se na váhu po Vánocích a Novém roce, zjistíme to nemilé překvapení v podobě několika kil navíc. V dnešním článku vám poradíme, jak se efektivně zbavit přebytečných vánočních kil a přitom zůstat v pohodě.

Při hubnutí a snižování naší tělesné hmotnosti není často nutné omezovat příjem potravy a hladovět. Zatočit s přebytečnými kily jde i díky osvědčeným radám a pravidlům, třeba pomocí pravidelného stravování, pitného režimu, pohybu, zelených potravin, detoxikaci či pomocí zabavení naší hlavy.

 

Pravidelné stravování

Při hubnutí bychom rozhodně neměli hladovět. Více menších jídel během dne sníží naši chuť na pozdní večerní jídlo a zabrání vzniku tzv. vlčího hladu. Nepodceňujte snídani. Odborníci říkají, že právě snídaně, která je nejdůležitějším jídlem během dne, by měla představovat pětinu denního příjmu potravin. Díky snídani nastartujeme náš organismus a dodáme mu potřebnou energii. Zdravá snídaně by měla obsahovat dostatečné množství bílkovin, zeleniny a cukrů s nízkým glykemickým indexem. Zdravou snídani můžeme podpořit i zeleninovými a ovocnými šťávami. Během dne by měl být nejvydatnějším jídlem oběd, ale naopak večeři bychom měli volit střídmou a lehkou. Stravování můžeme doplňovat svačinkami, tedy ovocem, zeleninou, cereáliemi nebo ořechy a sušenými plody.

 

Pitný režim

Staré pořekadlo říká, že hlad je převlečená žízeň. A naši předci měli opět pravdu. Správný pitný režim se při hubnutí stává nepostradatelným. Za normálních okolností vyloučí naše tělo až tři litry tekutin denně. Podobné množství bychom měli tělu také dodat zpět, zvláště pak v době hubnutí, kdy omezujeme přísun vody z potravy.

Je nutné pít pravidelně v celém dni, tak abychom nezatěžovali naše ledviny a pomohli jim v detoxikaci našeho organismu. A co bychom měli pít? Od každého trochu. Doporučujeme minerální vody, ovocné a zeleninové šťávy, čaje. Ideální alternativu mohou představovat zelené potraviny, třeba nápoje z mladého ječmene, který má antioxidační účinky, ochraňuje naše buňky, bojuje proti překyselenému organismu, je zdrojem zelené energie a povzbuzuje náš organismus.

 

Pohyb

Pohyb a cvičení nemusí být pouze nutným zlem při odbourávání přebytečných vánočních kilogramů. Začneme-li postupně a zvolíme-li si ze začátku takový pohyb, který nám bude vyhovovat, pozitivně nastartujeme nejenom své tělo, ale i mysl. Ideálním pohybem pro začátečníky je chůze neboli nejpřirozenější pohyb našeho těla. Dále můžete pokračovat kupříkladu plaváním, díky němuž spálíte i více jak 250 kalorií během několika desítek minut. Přebytečné kalorie spálíme i při jízdě na kole nebo kolečkových bruslích, při běhu či aerobiku.

 

Hubněte bez stresu

Neustále stažený žaludek, chvějící se ruce, bušící srdce. Stres nám při hubnutí moc nepomůže. Odpočívejme. Naučíme-li se aktivně odpočívat, nejenom, že se zbavíme stresu, ale budeme také hubnout. Zaměstnejme svou hlavu. Bavme se tím, co nás baví a nemysleme na jídlo nebo chutě.

 

Detoxikace

O detoxikaci našeho těla jsme hovořili již v souvislosti s pitným režimem. Při hubnutí dochází k vyplavování toxinů z našeho organismu. Pro podporu čistících orgánů v našem těle, tedy jater a ledvin bychom v období hubnutí měli využít i detoxikačních schopností zelených potravin, třeba mladého ječmene. Aminokyselinami nabitý mladý ječmen bojuje proti našemu překyselenému organismu, který dostal zabrat po vánočních svátcích. Kromě toho posílí naší imunitu, odstraní pálení žáhy, dodá nám velké množství minerálů, vitamínů či aminokyselin a zlepší naši pleť.

Nyní již znáte recept, jak zatočit s přebytečnými vánočními kily. Osladíte-li si jej ještě špetkou dobré nálady, shození vánočních kil půjde mnohem snáz a lehčeji.




Zanechte komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.