Ženy a nakupování přes internet

Ženy jsou známé nákupní maniačky, procházení obchodů přímo milují. Nové věci si však pořizují nejen v kamenných prodejnách, ale čím dál častěji také v internetových obchodech. Jejich nákupní chování v reálném a online světě se však liší. A provozovatelé eshopů jsou si toho velmi dobře vědomi, proto se jim snaží přizpůsobit. Stačí totiž pár kliknutí a potenciální zákaznice je okamžitě u konkurence.

Ženy a nakupování přes internet

Rychle a přehledně

Zatímco v kamenném obchodě se ženy rády procházejí mezi regály, všechno podrobně zkoumají a jsou schopné trávit zde dlouhé hodiny, na internetu chtějí rychle nakoupit a zmizet pryč. Eshop jim proto musí umožnit příjemný nákup bez překážek – bez zdlouhavého objednávkového procesu, bez vyplňování povinných registračních formulářů, zkrátka bez zbytečného zdržování. Vše musí být rychlé, přehledné a jasné.

 

První dojem v hlavní roli

Právě srozumitelnost, přehlednost a dobrá struktura webu sehrává klíčovou úlohu, a to nejen pro pohodlné nakupování, ale i pro výkonnostní online marketing. Je totiž důležité poznat chování zákazníků. Na ženy platí emoce a silný příběh, sázejí na pocity a dojmy, na rozdíl od mužů, kteří naopak upřednostňují vlastnosti produktu a renomé značky. Něžnější pohlaví klade velký důraz i na moderní design obchodu, nejen, že musí být dostatečně přehledný, ale také oku lahodící. Provozovatelům se proto vyplatí investovat do tvorby webových stránek.

 

Informace, informace, informace

Ženy si také rády zjišťují rozšiřující informace, zajímají se o zkušenosti ostatních uživatelů, čtou si rady, postřehy, komentáře. Toho eshopy využívají a snaží se poskytovat kvalitní a hodnotný obsah, který je na stránky přiláká. Vytváří blogy, rádce, využívají sílu sociálních sítí, kde informují o novinkách, které chystají, nechávají nahlédnout tzv. pod pokličku, tedy do zákulisí firmy. Někdy pro ně však může být obtížné, právě díky jejich odbornosti, vytvořit dostatečně srozumitelný obsah pro jejich cílové publikum. Ačkoli jsou to totiž skuteční profesionálové znalí svého oboru, „hodit“ svoje zkušenosti a doporučení na papír prostě nedovedou. Obrací se proto na copywritery z reklamních agentur, kteří jim s formulováním pomohou. Dohromady pak spolu vytvoří ty správné texty, které přinesou kýžené ovoce.

Vytvořit kvalitní eshop po všech stránkách rozhodně není jednoduchý úkol. Ale žádný učený z nebe nespadl a na služby odborníků se můžete kdykoliv obrátit, takže není třeba zoufat.




Zanechte komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.