Vizitky představují důležitý nástroj komunikace. Uplatňují se nejen v pracovním, ale i v osobním životě. Už dávno nejsou jen výsadou manažerů, bankéřů, právníků, ale může je mít prakticky kdokoli. Bohužel pak podle toho taky někdy vypadají. Co o vás dokážou prozradit?
Že vám sebeprezentace nic neříká
Vizitky mají především reprezentovat, proto byste jejich vzhled neměli podcenit. Zatímco velké firmy dbají na to, aby „vypadaly“ a jejich podoba souzněla s celkovým vizuálem podniku, malé společnosti a živnostníci si s designem příliš hlavu nelámou. O nějaké kvalitní sebeprezentaci tak potom ale nemůže být ani řeč.
Že jste amatér
Nevkusná a nepřehledná vizitka může dokonce představovat překážku při uzavírání obchodu. Pokud působí odbytě, v zákazníkovi nebudí důvěru, a to ani v daného člověka, ani v jeho práci. Položte si ruku na srdce: když se někdo nedokáže postarat o něco tak banálního jako je vizitka, svěřili byste mu pak svoje finance a pustili ho k náročnějším úkolům? Dejte si tedy na ní záležet. Jste-li grafickým designem nepolíbení, pak návrh vizitek svěřte do rukou odborníků.
Že máte vysoké postavení
Na vizitce nesmí chybět důležité údaje, jako je jméno osoby, firmy, dále adresa, telefon či e-mail. Čím méně informací se na ní nachází, tím vyšší má daný člověk funkci. Vysoce postavení manažeři a ředitelé se poznají i díky strohým a seriózním vizitkám, které k nim neodmyslitelně patří.
Že vám na druhých nezáleží
Vedle designu vizitky hraje důležitou rolí i její celkový vzhled. Předáváte-li špinavé, pomačkané „cosi“, pak dobrý dojem nezachrání ani dokonalá grafika. Proto, když už si s ní dáte tolik práce, pořiďte si k ní také rovnou vizitkář, díky kterému vám žádné takové faux pas nehrozí. Navštívenky jsou hezky uložené a zachovávají si svůj žádoucí vzhled. Navíc do něj můžete uložit i tu od vašeho obchodního partnera a ukázat mu tak vaši profesionalitu a připravenost. Tak udělejte ten nejlepší dojem!