Štěstí přeje připraveným: Jak zvládnout nápor zákazníků před Vánoci?

Štěstí přeje připraveným: Jak zvládnout nápor zákazníků před Vánoci?

Vánoční svátky. Pro někoho noční můra. Pro obchodníky je to však jeden z mála měsíců v roce, kdy si lze výrazně přilepšit. Na co je třeba se připravit a jak lze zvládnout nápor zákazníků?

 

E-shop je v současnosti nutností

Možnost online objednávek se některým podnikatelům stále příčí. Obnáší totiž nemalé výdaje navíc a ohrožuje prodej v kamenných prodejnách. Statistiky ovšem uvádí, že až 70 % zákazníků nakupuje vánoční dárky online. Od návštěvy kamenných poboček je totiž odrazuje nejen nedostatek času, ale také obavy, že se budou muset potýkat s ostatními zákazníky, kteří se nebojí používat ostré lokty. Pokud tedy tuto možnost stále nenabízíte, je na čase to změnit. Ušetříte tím svým zákazníkům spoustu času a nervů. A finance, které do toho vložíte, se vám co nevidět vrátí.

 

Vyjděte zákazníkům vstříc

I při provozování e-shopu lze ale prodělat, a to z několika důvodů. E-shop by totiž v prvé řadě měl být uživatelský nenáročný, přehledný a musí vypadat věrohodně. Zároveň je o něm nutné veřejnost informovat. Rozhoďte tedy sítě a dejte o sobě vědět online na sociálních sítích. Doporučuje se také, co se možností přepravy týče, spolupracovat s více přepravními společnostmi. Zákazníci si rádi vybírají a není od věci jim v tomto ohledu vyjít vstříc. Zároveň je vhodné umožnit platby kartou online, stejně tak platby na dobírku či bankovním převodem. Samozřejmostí je také online zákaznická podpora a možnost obchod informovat, až už mailem či telefonicky.

 

Zajistěte si pozitivní feedback

To, zda budou zákazníci se zásilkou spokojeni, se většinou odvíjí od dvou faktorů. Jednak je důležitá rychlost dodání a jednak to, v jakém stavu balíček ke svému majiteli dorazil. A přestože rychlost dodání ovlivníte pouze tím, v jakém časovém horizontu zboží odešlete, zbytek lze ovlivnit více. Doporučujeme si tedy na kvalitě zabalení dát záležet a používat pevné poštovní a zásilkové obaly. Ty lze objednat na e-shopu Paketo.cz, kde v nabídce naleznete nejrůznější kartonové obálky, krabice, tubusy či speciální zásilkové obaly pro knihy a CD. K nim doporučujeme objednat i fixační výplně, které ochrání křehké zboží. Tím zajistíte, že obsah balíčku nebude poškozen, a to ani v případě, budou-li s ním pracovníci přepravních společností zacházet nešetrně.

 

Tip na závěr

Nakonec je vhodné umožnit zákazníkům, aby se vyjádřili. Nejen, že se tím dočkáte pozitivních recenzí, ale zároveň se můžete poučit z kritiky, která chtě nechtě přijde vždy. Zašlete tedy po doručení balíčku zákazníkům dotazník nebo prosbu o online hodnocení.




Zanechte komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.