Kritiky uznávané krátké klipy z minulých olympijských kampaní společnosti P&G patří mezi videa, která se zabývají tématem olympijských her s vůbec nejvyšším počtem zhlédnutí. Snímek „Láska místo předsudků“ zobrazuje skutečné příběhy sportovců z pohledu jejich maminek a oslavuje ducha olympijských her – svět tak inspiruje k tomu, aby se dokázal přenést nad to, co nás rozděluje, a naopak si cenil toho, co mají všichni lidé společné. Protože všichni ti, kdo se potýkali s předsudky a stereotypy, mají na své straně mocného spojence, který při nich stojí od samého začátku a pomáhá jim proti všem nepřízním – svou maminku.
Šest portrétů, které film představuje, odráží boj s předsudky, s nimiž se sportovci a sportovkyně v životě setkávají. Portréty, které jsou stejně různé jako sporty, v nichž sportovci soutěží:
● dívka, která je z prostředí, kde je pro ženy nepřijatelné závodit,
● chlapec, který sní o sportu, v kterém ho jeho tvrdě pracující rodiče nemohou finančně podporovat,
● děti různých ras, náboženství a sexuálních orientací, které sledují své oblíbené sporty, ale neví o nikom, kdo by byl jako ony.
Video poukazuje na roli maminky jako prvního a největšího zastánce svého sportujícího dítěte, jako člověka, který vidí potenciál dítěte bez ohledu na to, jak jej vnímají druzí. Společnost P&G doufá, že tento film pomůže lidi sjednotit, aby dokázali otevřeně hovořit o předsudcích, jejich vlivu na omezování lidského potenciálu a o potřebě povznést se nad to, co nás rozděluje a naopak hledat , co nás může spojovat. Snímek si můžete prohlédnout zde.
https://www.facebook.com/ProcterandGambleCesko/videos/1725601717472943/
Sportovci a sportovkyně z celého světa se shodnou na tom, že celoživotní cesta na olympiádu je plná překážek vycházejících ze stereotypů, jak má olympionik vypadat, koho má milovat nebo co vyznávat. Z nedávno udělaného průzkumu, který mezi olympioniky jménem společnosti P&G realizoval Mezinárodní olympijský výbor, vyplývá, že:
● 55 % sportovců pociťovalo během dospívání předsudky nebo negativní hodnocení ze strany ostatních,
● více než polovina (53 %) odpověděla, že největším podporovatelem v boji proti předsudkům byla jejich maminka,
● téměř všichni (99 %) cítili, že k tomu, aby se stali olympioniky, jim velmi pomohla důvěra jejich maminek.
Společnost P&G se při tvorbě kampaně inspirovala kariérou a osobním příběhem mimo jiné i těchto sportovkyň:
● Michelle Kwan, USA – účastnice olympijských her v letech 1998 a 2002, dvojnásobná olympijská medailistka, jejíž rodiče podporovala její olympijský sen navzdory ekonomickým potížím,
● Zahra Lari, Spojené arabské emiráty – trojnásobná národní šampionka a první krasobruslařka ze Spojených arabských emirátů, která se účastní mezinárodních soutěží,
● Mathilde Petitjean, Togo – která se zúčastnila olympijských her v roce 2014, první olympijská běžkyně na lyžích reprezentující západoafrickou zemi,
● Carina Vogt, Německo – účastnice olympijských her v roce 2014,byla historicky první olympijská vítězka v ženských skocích na lyžích.
„Film ‚Láska místo předsudků‘ mi velmi připomněl překážky, s kterými jsme musely s maminkou bojovat na mé cestě na olympiádu,“ přiznala Michelle Kwan. „Rozhodující pomocí k tomu, abych dokázala překonat odsudky ze strany druhých lidí pro mě byla právě bezpodmínečná láska a podpora mojí maminky. Neměli jsme tolik prostředků jako některé moje konkurentky, ale naplno jsme využili všech příležitostí a společně jsme vše překonali.“
Kampaň je součástí snahy společnosti P&G využít sílu reklamy k vyvolání diskuze o důležitých otázkách, například právě o předsudcích. Pro P&G se jedná o dlouhodobý směr, který zahrnuje také další kampaně propagující dialog o široké škále témat, například o genderových předsudcích v kampaních Ariel Share the Load, Always Like a Girl, SK-II Marriage Market Takeover, Secret’s Ladies’ Room Stress Test či We See Equal, o rasových předsudcích v The Talk nebo o sexuální orientaci v Vicks Touch of Care.
„V P&G usilujeme o vytvoření lepšího světa pro všechny – světa bez předsudků, s rovnocenným zastoupením všech, se stejnou váhou hlasu a s rovnými příležitostmi,“ říká P&G Global Brand Officer Marc Pritchard. „Ve světě založeném na větší rovnosti mezi lidmi se daří společnosti jako celku a roste ekonomika. Rovnost ovšem bohužel omezují hlavně předsudky, a naším úkolem je proto využít sílu našeho hlasu k pozitivním změnám a k upozornění na předsudky, které omezují lidský potenciál. Věříme, že tak podpoříme otevřenou diskusi, ovlivníme postoj druhých a v ideálním případě také změníme jejich chování.“
Režisérkou snímku „Láska místo předsudků“ je Alma Har’el, která stojí například i za oceňovanými filmy Bombay Beach či LoveTrue. Video se objeví v nezkrácené 93sekundové digitální verzi a dále v krátké televizní verzi ve více než 20 zemích světa.
Sdílejte #LaskaMistoPredsudku a více informací o zmíněných či dalších sportovcích a sportovkyních naleznete na stránkách www.LoveOverBias.com.