Každý profesionál vás jako „kočku“ nevyfotí.

Taky se vám stalo, že jste si vybrala fotografa na základě portfolia a po předání jeho práce, jste s výsledky nebyla zrovna dvakrát spokojená? Proč se to stalo, když na webu má tak nádherné fotky?

Každý profesionál vás jako „kočku“ nevyfotí.

„No jo,“ řeknete si, asi se prezentuje samými modelkami a já jsem „jen“ normální ženská. „Tak co jsem asi čekala?“ dodáte sama pro sebe. Nám se zdá, po letech našich zkušeností, že na webu se dá prezentovat: kreativita, cit pro světlo a kompozici, technická úroveň, způsob zpracování fotografií atd. Co se však nedá předat prostřednictvím fotografií, je schopnost a talent fotografa „vymáčknout“ z vás maximum a zachytit to nejlepší, co je ve vás.

Tato schopnost již vyžaduje talent a cit, a to prostě každý nemá. Z prezentačních fotek totiž nikdy nevíte, kdy se jednalo o domluvenou modelku, která již ví co má a nemá udělat a kdy o ženu, která stojí před fotoaparátem poprvé. Také nepoznáte, jak dlouho se na výsledné fotce dělalo. Mohlo se fotit celý den v týmu 3 lidí a následně půl dne snímky zpracovávat. Cena takové fotografie může být klidně 10 tisíc. Pak vám určitě rychle dojde:

Pokud glamour focení stojí na webu 3 tisíce, tak výsledek bude nejspíš jiný, než na propagované fotografii v hodnotě 3x vyšší.

Jak tedy poznat, zda vás fotograf nafotí jako tu nejkrásnější a zvládne to tak, abyste se sobě líbila?

Odpověď na tuto otázku je snadná: „Možné to bohužel není.“

 

Existují jen indicie, které zvyšují vaši šanci na úspěch:

1) Propagace na webu fotografa

Zde máte možnost vyhodnotit technickou úroveň, volbu barev, rozložení na fotografii, práce se světlem a další ukazatele. Můžete tak pocítit, zda vám styl práce daného umělce sedne.

 

2) Fota kamarádek

Pokud již nějaké snímky od vámi vybraného fotografa mají vaše kamarádky, tak můžete porovnat výsledek s realitou.

 

3) Telefonát

Zavolejte fotografovi! Zeptejte se na pár všetečných otázek a zkoumejte, jak na vás působí. Daný člověk by vám měl být po hlase sympatický. Není to plnohodnotná náhrada osobního kontaktu, ale je to rychlé a vcelku efektivní.

 

4) Technické zázemí

Není alfou a omegou, ale je základem. Že se v tom nevyznáte? Nevadí, stačí se zeptat na následující: Fotíte na pevná skla? Pokud fotograf vyjmenuje alespoň tři kusy, tak je to více než dobré. Fotíte na plný formát políčka? Pokud odpoví stejně, tak po technické stránce máte vyhráno. Je toho spousta, na co se dá zaměřit, ale my alespoň toto považujeme za základ.

5) Cena práce

Tak v tom aby se čert vyznal. Můžete natrefit na někoho, kdo vás nafotí za pár kaček a výsledky budou velmi dobré, až oslňující. Je to začínající kreativec, který si vytváří portfolio a neřeší čas ani peníze.

Pokud však natrefíte na někoho zavedeného a ten má ceny spadené naprosto dolů, tak nepočítejte s ničím světoborným. Takový jedinec spěchá a potřebuje vydělat rychle a efektivně. Proto nafotí základ rutinním způsobem a hotovo.

 

Co říci na závěr?

Vybírejte obezřetně, a tak trochu dejte i na vaši ženskou intuici a vkus. Dalo by se vše přirovnat k volbě kadeřníka: „Každý vám poradí a doporučí zaručeně toho nejlepšího, ale vy sama chodíte od jednoho k druhému a pořád to není úplně ono!“

AMAKA Martin a Kateřina 
Adamcovi




Zanechte komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.