Vzhledem k situaci kolem pandemie nového koronaviru se mnozí z vás minimálně na nějaký čas přesunuli z kanceláří firem do vlastních domovů, odkud vykonávali činnost přes počítač. Home office se leckde ukázal jako velmi efektivní a výhodný způsob zaměstnání. Počítáte-li tedy s tím, že z domova budete pracovat i nadále, je určitě dobré si k tomu uzpůsobit jednu místnost a vytvořit z ní domácí pracovnu. V ní nesmí chybět kvalitní pracovní stůl a další nezbytný nábytek.
Parametry kancelářského stolu
Každý pracovní stůl musí být natolik velký, aby se na jeho desku bez problémů vešly všechny potřebné pomůcky, jež při práci často potřebujete. Počítejte tedy s prostorem pro notebook, lampičku, ale také pro odkladové místo, kam budete moci umístit poznámky, dokumenty apod. Ideální pak je, má-li kancelářský stůl šuplíky, do nichž lze uschovat méně používané předměty, případně také různé drobné osobní věci a kancelářské pomůcky typu sešívaček, spon atd.
Důležitá je vždy správná výška stolu, respektive jeho pracovní desky, abyste měli dost prostoru pro nohy. Běžně se kancelářské stoly vyrábějí s výškou desky kolem 70 centimetrů od podlahy, což je pro člověka průměrné výšky zcela dostačující. K tomu je nutné zvolit i přiměřenou židli, lépe řečeno spíše kancelářské křeslo.
Křeslo do kanceláře
Pokud jde o kancelářské křeslo, zvolte si takové, které nabídne dostatečnou oporu nejen zádům, ale také dalším částem těla. Chybět by neměla opěrka pro ruce a hlavu. Mějte na paměti, že v práci strávíte celé hodiny denně, takže se rozhodně nedá sedět na obyčejné židli, jež nemůže poskytnout potřebné pohodlí.
Kancelářská skříň
Do místnosti dále jako kancelářský nábytek nepochybně patří také vhodná kancelářská skříň. Musí být členitá, protože se do ní budou vkládat především dokumenty a další věci, jež k práci potřebujete. Členitost nábytku zajistí dobrý přehled o tom, co kde zrovna máte.