Způsoby, jak ušetřit co nejvíce peněz při běžných nákupech hledáme každý den téměř všichni. Mnohdy slyšíme zejména na slovo „sleva“. Proto také slevové portály v posledních několika letech zaujaly široké postavení na českém trhu.
A proč také ne? Pro každého spotřebitele jsou při výběru zboží důležitá určitá kritéria. Někdo hledí na původ zboží, jiný na trvanlivost. Vesměs všichni však hodnotíme poměr kvality a ceny. A právě díky slevovým kupónům můžeme v oblíbených e-shopech alespoň trošku ušetřit. Často nám tyto kupóny ušetří i více než 30 % – 40 %, což je výrazná částka z původní ceny zboží. Využít takto můžete třeba slevový kupón na Tchibo.cz nebo slevu na 4home.cz.
Zápornou stránku slevových kupónů mohou vidět zejména samotní prodejci. Díky oblíbenosti nákupů pomocí slevových portálů lidé vyhledávají i běžné služby touto formou. Nezajdou si tedy na oběd do restaurace, kam chodili dříve, ale podívají se, zda v jejich okolí nějaká restaurace nabízí jídla se slevou. To stejné platí o kadeřnických službách nebo o koupi dovolené. A proto se prodejci musí předhánět a v rámci slevových portálů se alespoň z času na čas pohybovat.
Což je vlastně výhodou pro samotné kupující. Slevové kupóny v dnešní době najdeme již na veškeré zboží. Vybírat tedy můžete od drogerie, jídla, módy, zahradního nábytku až po elektroniku či sportovní potřeby. Široká škála zboží zastoupená na slevových portálech nabízí rovněž víkendové pobyty či přímo plnohodnotnou dovolenou u moře.
Co se může zdát jako hlavní nevýhodou pro kupujícího je fakt, že si nemůže zboží nejprve osobně prohlédnout, tzv. osahat a teprve potom se rozhodnout. Avšak jestliže se zbožím nebudete spokojení, není obvykle problém jej vyreklamovat.
Jestliže se tedy rozhodnete pomocí slevových portálů nakupovat, je dobré se u nich prostřednictvím e-mailu zaregistrovat, aby vám neunikla žádná akční nabídka a měli jste přehled, jaké kupóny jsou denně k mání. Nezapomeňte si však prověřit slevový portál jako takový. Je vhodné vědět, jak funguje jejich pojištění například při nedodání zboží třetí stranou, nebo při zkrachování společnosti. Ani to totiž není zcela nereálné. Některé slevové portály se z trhu ztratily stejně rychle, jako se na něm objevily. A v tomto směru je nejlepší reklamou spokojený zákazník, proto si zkuste pročíst recenze na jednotlivé zboží i na společnost samotnou.